14.09.2011

Mercedes Pugliesen luento koulun ja museon yhteistyömahdollisuuksista 4.10.

Kuinka käyttää museota opetuksessa?

Luento Koulun ja museon yhteistyömahdollisuuksista tiistaina 4.10.2011 klo 13.30-15.30 Forssan yhteislyseon jugend-osan juhlasalissa, Lyseokatu 2

Lokakuun ensimmäisellä viikolla vietetään valtakunnallista Mennään museoon! –koululaisviikkoa. Sen puitteissa Forssan museo järjestää tiistaina 4.10. luennon, jossa pureudutaan koulun ja museon uudenlaisiin yhteistyön muotoihin. Luento liittyy myös Vorssammuseo 3.0. EAKR-hankkeeseen, jonka ytimenä on Forssan museon perusnäyttelyn uudistaminen vuosien 2011-2013 aikana, ja jonka aikana Forssan museo etsii erilaisia tapoja tarjota museopedagogisia palveluja alueen kouluille ja myös muille yhteisöille.

Puhujaksi saapuu buenosaireslainen opettaja ja museopedagogi Mercedes Pugliese, joka asuu tällä hetkellä Jokioisilla liittyen aviomiehensä työhön MTT:n tutkijana. Mercedes on tehnyt pitkäjännitteistä työtä museokasvatuksen parissa useissa buenosairesilaisissa museoissa ja on mm. Argentiinan museopedagogisen yhdistyksen perustaja. Mercedes on erikoistunut sekä erilaisiin pedagogisiin tapoihin, joilla museon näyttelyitä voi elävöittää että draamakerrontaan osana osallistavaa museokierrosta. Kaiken kaikkiaan Mercedeksellä on niin käytännön työn kuin koulutuksenkin kautta ainutlaatuinen näkemys koulujen ja museoiden välisen yhteistyön mahdollisuuksista.

Luento on englanninkielinen. Kahvitarjoilu.

TERVETULOA!

Ilmoittautumiset 30.9. mennessä: Kristiina Huttunen, kristiina.huttunen@forssa.fi, p. 03-4141 5838