27.03.2019

Pasi-Mikael Huovinen
30 vuotta siveltimillä sipsutusta ja matkaa ikonien maailmaan

Forssan museon galleriassaa 2.4 - 28.4.2019

Näyttelyni ” SAMMUMATON LIEKKI” on pieni halkileikkaus yli 30 vuotta kestäneestä maalausmatkasta ikonien maailmaan. ikonit ovat olleet läsnä elämässäni lapsesta saakka.
Nuorena ikonien maalaaminen tempaisi voimallisesti mukaansa intohimoisena harrastuksena ja pikku hiljaa siitä kasvoi ”unelma”, josta vuosien saatossa kehkeytyi työ ja ammatti. Ohjenuoranani olen pitänyt bysanttilaisen ikonitaiteen opettajani , maailmankuulun ikonimestarin Konstantinos Ksenopouloksen ohjelausetta: HARJAANNUKSELLA JA VAIVANNÄÖLLÄ –pitkäjänteisellä ja sitkeällä harjoituksella päästään hyviin tuloksiin maalauksissa.

Näyttelyssäni on esillä ikoneja varhaisimmista aivan uusimpiin töihin. Näyttelykokonaisuudessa voi nähdä ikonien niin muoto kuin värimaailman muutoksien ja kehityksen vuosien saatossa. Liekki joka syttyi sisälläni, on palanut, kantanut ja ohjannut näinä kuluneina vuosikymmeninä valaisten ja ohjaten tietäni ikonien ja pyhien maailmaan.

Pasi-Mikael Huovinen
art.enkeli@gmail.com

Avoinna museon aukioloaikojen mukaisesti:
TI-PE 10-16
LA 10-14
SU 12-16
Vapaa pääsy.

TAITEILIJATAPAMAANINEN SUNNUNTAINA 14.4. KLO 12-15

Ikonitaiteilija Pasi-Mikael Huovinen saapuu museolle tapaamaan näyttelyvieraita sunnuntaina 14.4. klo 12-15.
Tervetuloa tutustumaan näyttelyyn sekä taiteilijaan sen takana.

Pasi-Mikael Huovinen: Sammumaton liekki 2.4. - 28.4.2019