11.05.2018

Museoiden ilta pe 18.5. klo 17-20

Museoiden iltaa vietetään Forssan luontomuseolla ja museolla perjantaina 18.5. klo 17-20

Tule kokemaan museot iltahämärässä: tutustu Luontomuseolla kallojen kiehtovaan maailmaan, kuuntele musiikkia ja maalaa pimeässä hohtavia pääkalloja sekä vietä arkeologista iltaa Forssan museossa.

Biologi, tiedetoimittaja ja kalloharrastaja Maija Karala pitää Luontomuseolla koko tapahtuman ajan Kallot ja luut -kertovat pajaa. Paikalle voi piipahtaa ihmettelemään erilaisia kalloja ja luurankoja sekä oppia mitä näiden näytteiden avulla voidaan tutkia ja saada selville. Samalla voi paikalle tuoda määritettäväksi omia löytöjään ja tehdä kysymyksiä Maijalle.

Forssan museolla on klo 19-20 kirjailijavieraana Ilari Aalto. Hänen ja Elina Helkalan kirjan Matkaopas keskiajan Suomeen (Atena), sai 2016 tiedonjulkistamisen valtionpalkinnon. Vuonna 2017 ilmestyi Suomen muinaisjäännöksiä esittelevä kirja Matka muinaiseen Suomeen: 11 000 vuotta ihmisen jälkiä (Atena). Aikamatkaajan opas historiaan (Atena) –kirjan Suomea koskevat luvut ovat myös Ilarin.

Ilari Aallon tekstejä voi lukea Mullanalta -blogissa :http://mullanalta.blogspot.fi

Luvassa Ilari Aalto ja kissan luuranko. Kuva Elina Helkala.

Museoiden ilta pe 18.5. klo 17-20