23.08.2014

Kesto: 4h
Ilmainen tilaisuus
Ilmoittautuminen: 19.9.2014 mennessä minna.lehtola@forssa.fi

Miten saadaan Miljoonasydän sykkimään? Miten saadaan Forssa matkailun kartalle? Millä eri keinoin tekstiiliperinnön, kulttuurin ja historian voi herättää elämään? Miten matkailun, draaman ja elämykset sekä paikallisen designin voi yhdistää yhteistyöksi matkailun edistämiseksi? Millaista toiminta on Oulun Luupissa?

Ohjelma:

12.00 Seminaarin avaus, Forssan museon lähimatkailun projektivastaava Minna Lehtola
12.15 Kartanon kummituksesta tirehtöörin saappaisiin - Matkailudraaman monet mahdollisuudet, Titi Lillqvist
13.00 Luuppi: Oulun museot ja tiedekeskus muutoksessa Jonna-Marleena Härö (johtaja, Oulun museo ja tiedekeskus Luuppi)
14.00 Kahvi
14.30 Keskusteluryhmät:

1. Kankaasta kokemukseksi -matkasta elämykseksi. Miten yhteistyössä voimme hyödyntää paikallista tekstiiliperintöä, designia ja kokemusta matkailun edistämiseksi?

2. Makujen loimu -matkailijan makuaistit. Miten ruokaa ja makuelämyksiä voi hyödyntää matkailun edistämiseksi?

3. Matkalaisen kudelma - osallistava matkailudraama. Miten matkailijat saadaan osallistamalla ottamaan osaa paikallisten arkeen, historiaan, tapahtumiin ja kulttuuriin?

4. Forssa matkailun kartalle! Miten Forssa markkinoi itseään tällä hetkellä? Eri pisteitä, joissa voi tutustua Forssan matkailutarjontaan ja markkinointiin sekä esittää aiheeseen liittyviä kommentteja.

15.00 Kootaan miljoonat ajatukset yhteen yhdeksi kuosiksi! Keskusteluryhmien yhteenveto.
15.30 Museonjohtaja Kati Kivimäki esittelee vuoden 2014 museon.

Tervetuloa!

Seminaari järjestetään yhteistyössä Forssan Seudun Kehittämiskeskus Oy:n kanssa.