30.05.2014

Kesäteatteria: Ronttismäen päivää aamusta iltaan 4.6.-15.6.

Kesäteatterinäytelmä sijoittuu Ronttismäen tehtaalaismuseon kolmeen museorakennukseen ja pihapiiriin. Ohjaus ja käsikirjoitus Titi Lillqvist.

Esitys tapahtuu kolmessa talossa, joissa kerrotaan alueen elämästä menneinä vuosina. Kurkista väkirikkaan Yrjölän lapsiperheen kotielämään, näe tansseihin lähtevä tehtaantyttö Tilda, taulujaan kauppaava Kalle Aaltonen, perjantaimarkkinoille tullut rihkamakauppias Edla etsimässä yösijaa,  suutari Färmi ottamassa vastaan kauppaneuvos Palmenin kenkätilausta tai juuri maalta tullut nuori Vihtori, joka haluaa tehtaalle töihin ja tehtaan kouluun oppimaan lukemista ja laskentoa.

Pieniin ryhmiin jaettu yleisö kiertää talojen toimintapisteet läpi ja näkee niissä välähdyksiä Ronttismäen historiasta 1900-luvun alusta. Kierroksen opas on myös roolihahmo kertomassa oman elämänsä tarinoita. Esitys kestää noin tunnin, on suunnattu aikuisille ja sen aikana kävellään museoalueen mäkistä maastoa.

Liput 5 € / 2 € . Lippuja saatavissa ennakkoon Torin info-pisteessä ja Forssan museolla. Viimetipan lippujen myynti esityspaikalla Tehtaalaismuseossa Ronttismäessä  II-linja 2  alkaa tunti ennen näytöksen alkua. Huom! Liput kannattaa hankkia etukäteen, sillä yhteen näytökseen mahtuu vain 30 henkilöä

Esitysajat:

ke 4.6. klo 18      (ensi-ilta) (liput Forssan museo)
su 8.6. klo 13 ja 15
ti 10.6. klo 18
ke 11.6. klo 18
su 15.6. klo 13

Tiedustelut Minna Lehtola p. 03-4141 5101.