17.12.2012

Kivojen Salaisuuksien kerho

Forssan museon kätköistä löytyi vanha tallukas. Kuinka se on tehty, kuka sitä on käyttänyt, missä sillä on kävelty? Kaikkiin kysymyksiin ei museostakaan aina löydy vastausta.

KiSa-kerholaiset (Kivojen Salaisuuksien kerho) ovat miettineet arvoituksiin ratkaisuja ja suunnitelleet omat kenkänsä sekä niihin liittyvät tarinat, jotka voi kätkeä salaisuuksien laatikkoon tulevien sukupolvien löydettäväksi.

Kerho on kokoontunut Heikan koululla loka-marraskuussa kerran viikossa tunnin ajan. Se on ollut koulun ja museon Vorssammuseo 3.0-projektin yhteistyötä, jonka myötä on etsitty koululaisten iltapäivätoimintaan uusia sisältöjä.

Näyttelytöiden toteutus: Eveliina, Vilma, Anton, Ida, Emmi, Onni M, Onni I. ja Toni. Vorssammuseo 3.0 blogissa voi tutustua KiSa-kerhossa syntyneisiin tarinoihin. www.vorssammuseo.blogspot.fi

Forssan museo uudistuu kokonaisuudessaan Vorssammuseo 3.0-projektin aikana. Projektiin on saatu EAKR-rahoitus Hämeen liiton kautta, ja sen tarkoitus on uudistaa Forssan museon perusnäyttely sekä museopalvelut. Uuden perusnäyttelyn suunnitelmia on nähtävissä Forssan museon kerroksissa joulukuun ajan, jonka jälkeen museo sulkeutuu ja muutostyöt alkavat.

Forssan museo on avoinna 23.12. saakka ke-to 12-18, su 12-16.