01.02.2011

Taide vierailee hoitolaitoksissa

Forssan museo ja Hämeenlinnan Taidemuseo - Aluetaidemuseo tarjoavat Forssan seudun sosiaali- ja terveysalan toimijoille taide- ja virikekokonaisuuksia kevään 2011 aikana hyödynnettäväksi viriketoiminnassa vanhusten hoitolaitoksissa, päivätoimintaryhmissä, kerhoissa ja erityisryhmissä.

Palvelulla halutaan antaa iloa, elämyksiä ja taidekokemuksen mahdollisuus niille, jotka eivät itse pääse näyttelyihin. Lainattavana on kaksi taideteoskokonaisuutta, jotka valokuvaaja Anne Tamminen ja kuvanveistäjä Anssi Taulu ovat valmistaneet varta vasten hoitotyön ohessa hyödynnettäväksi – katsottaviksi ja koskettaviksi. Teoksia voi käyttää pienryhmätilanteissa tai kahdenkeskisten keskustelu- ja muisteluhetkien virittäjänä. Teokset on pakattu helposti mukaan kuljetettaviin pieneen matkalaukkuun ja kassiin. Taidekokonaisuudet ovat kevään ajan Forssan museolla lainattavissa 20 euron käyttömaksua vastaan(kokonaisuus/kk/hoitolaitos).

Taidekokonaisuudet kuuluvat Hämeenlinnan Taidemuseon kokoelmiin.

Kuvassa Anssi Taulun Ihmisen osa - veistos