18.01.2023

Kevään yleisöluennoilla kuoseja ja arkeologiaa

Forssan satavuotiasta kunnallista itsehallintoa juhlitaan  keväällä 2023 Wahren-opiston järjestämillä historia-aiheisilla yleisöluennoilla.

Alkuvuoden luennoitsijoita ovat Forssan museon museonjohtaja Kati Kivimäki, museolehtori Kristiina Huttunen ja projektikoordinaattori Tuuli Ravantti. He esittelevät Forssan historiaa eri näkökulmista.

Kati Kivimäki pureutuu kuosiperintöön osana kansallisvaltion ja naisten aseman kehittymistä kohti modernia hyvinvointiyhteiskuntaa, Kristiina Huttunen esittelee läpileikkauksen Forssan museon kuosikokoelman kiinnostavimmista, taiteen ilmiöihin linkittyvistä kuosimalleista ja kertoo tarinoita kuosien taustalta.  Tuuli Ravantti vie kuulijat vierailulle muinaiselle Forssan seudulle.  Mitä esihistoriastamme on pääteltävissä muinaisjäännösten perusteella ja mitkä muinaisjäännöskohteistamme ovat retkeilijän saavutettavissa?

Tervetuloa kuuntelemaan!

• ti 7.2. klo 18  Forssa ja Finlayson: Käytännöllistä arjen kauneutta / Kati Kivimäki
  • ti 7.3. klo 18 Retroa, vintagea ja op-taidetta kuosikokoelmissa / Kristiina Huttunen
  • ti 16.5. klo 18 Muinaisjäännöksiä Forssan seudulla / Tuuli Ravantti

Paikka: Brander-sali (Luontomuseon ovesta sisään, Wahreninkatu  4). Vapaa pääsy.

Tervetuloa!

Kevään yleisöluennoilla kuoseja ja arkeologiaa