29.09.2014

Opettajat! Tuokaa luokkanne MediaMysteeri -kierrokselle 7.-10.10.

Suomalaisissa museoissa vietetään ensi viikolla ”Mennään museoon” koululaisviikkoa, erityisteemana Museot ja mediakasvatus.

Forssan museo kutsuu Forssan seudun koululaisia museoon MediaMysteeri –kierrokselle 7.-10.10.2014. Kierros kestää 30-45 minuuttia. Alussa museolta annetaan lyhyt ohjaus tehtävään, jonka jälkeen koululaiset etsivät vihjeiden perusteella museosta medioita ja muita tiedonkulun välineitä.

MediaMysteeri soveltuu eri ikäisille oppijoille ja erilaisiin oppiaineisiin eskari-ikäisistä lukiolaisiin. Vihjeitä on eri tasoisia: pienimmät saavat etsiä esineitä, isompien pitää osata yhdistää erilaisia tiedonkulun tapoja tai viestejä historian aikakausiin.

Vierailuaika pyydetään varaamaan mahdollisimman pian puhelimitse tai sähköpostilla.

Kati Kivimäki, p. 040-181 6263

kati.kivimaki@forssa.fi