29.01.2014

Re3 Tekstiiliperintöprojekti ti 4.2. klo 17

Tervetuloa Forssan museolle

tiistaina 4.12. klo 17

Re3 tekstiiliperintöprojektin toiseen tapaamiseen!

Re3 on Forssan, saksalaisen Apoldan ja puolalaisen Bialystokin kaupunkien yhteinen projekti, jossa muistellaan ja elvytetään tekstiiliperintöä. Projektin aikana kumppanikohteissa toteutetaan tekstiiliperintötempauksia sekä matkustetaan tutustumaan toinen toistemme toimintaan.

Projektin esittely pidettiin 9.12. Kirjaston Vinkkelin lukusalissa. Tilaisuudessa tapasimme saksalaisia ja puolalaisia yhteistyökumppaneita ja mietimme, mitä projektin sisältö voisi olla Forssassa.

Esiin nousi tekstiiliarkiston järjestäminen yhteisvoimin ja puuvillatehtaan työolojen ja –tapojen muistelu. Kannatusta sai myös Ramelusten eli situmitossujen tekotavan elvyttäminen ja tuotanto.

Helmikuun tapaamisessa sovimme, mitä käytännön asioita rupeamme tekemään Re3 –projektin puitteissa täällä Forssassa, ja millä aikataululla.

Tutustumme Apoldan matkaohjelmaan ajalla 2.-6.4.2014 ja keräämme ilmoittautumiset niiltä, jotka olisivat kiinnostuneita lähtemään matkalle. Projekti kustantaa kuuden henkilön matkan Apoldaan ja Bialystokiin.

Mukaan saa tulla nekin projektista kiinnostuneet, jotka eivät päässeet ensimmäiseen tapaamiseen.

Ilmoittautumiset pe 31.1. mennessä, p. 03-4141 5837.