02.12.2013

Re3 Tekstiiliperintöprojekti alkaa ma 9.12. klo 18

Oletko entinen tekstiilityöntekijä? Osaatko luoda vanhasta uutta? Haluatko tutkia, miten vanha kutomakone käynnistyisi?

Re3 on Forssan, saksalaisen Apoldan ja puolalaisen Bialystokin kaupunkien yhteinen museoprojekti, jossa muistellaan ja elvytetään tekstiiliperintöä. Projektiin liittyy tutustumismatkoja projektikumppaneiden kohteisiin vuosina 2014-15. Ensimmäinen suunnitteleva kokous pidetään 9.-10.12. Forssassa.

Kutsumme asiasta kiinnostuneita kirjaston lukusaliin maanantaina 9.12.2013 klo 18 tutustumaan puolalaisiin ja saksalaisiin kumppaneihin ja suunnittelemaan tulevaa projektia.

Tilaisuudessa keskustelemme, mikä olisi Forssan tavoite projektissa. Otammeko morontossut uustuotantoon? Miten voisimme tuoda esiin Forssan kuosiarkistoa? Käynnistämmekö Tekstiilimuseo Tyykin kutomakoneen?

Lisätietoja:

Kati Kivimäki