26.08.2018

Ilona Tala - Gardenia 28.8. - 23.9.

Ilona Tala on Huittisissa työskentelevä nuori, vasta tänä kesänä Kankaanpään taidekoulusta valmistunut kuvataiteilija. Tala on pääasiassa kuvanveistäjä, mutta maalaa myös abstrakteja maalauksia, joissa väri, muoto ja käsittelemätön pellavakangas muodostavat mielenkiintoisia mielenmaisemia.

Talan 28.8. Forssan museon Aulagalleriassa avautuva taidenäyttely Gardenia pitää sisällään niin maalauksia kuin veistoksia. Gardenia on nimensä mukaisesti saanut inspiraationsa luonnosta ja puutarhoista eri vuodenaikoina.

”Inspiroidun väreistä, haaveista, luonnosta ja sen monimuotoisuudesta. Taiteellani haluan herätellä ihmisten tunnereaktioita, ajatuksia ja muistoja, mutta myös herättää kysymyksiä. Haluan tuoda luonnon ihmisten keskelle modernilla ja esteettisellä tavalla.”

Ilona Tala

ilona.tala@gmail.com

Aulagalleria on avoinna museon aukioloaikojen mukaisesti.
Vapaa pääsy.

Ilona Tala - Gardenia 28.8. - 23.9.