31.01.2018

Museo etsii kaupunkitaiteilijaa!

Forssan museon hoidossa on satojatuhansia Forssan ja Finlaysonin painokuosimalleja 1800-luvun lopulta 2000-luvulle. Visiomme on tehdä Forssasta Kuosien kaupunki, jossa värikäs tekstiilihistoria vapautetaan arkistosta raikkaaseen ulkoilmaan.

Museo hakee nyt kaupunkitaiteilijaa, muotoilijaa tai maisema-arkkitehtia, joka osaisi suunnitella näistä painokuoseista ammentavaa kaupunkitaidetta Forssaan.  (Kuoseista löydät lisää esimerkkejä mm. Kuoseja kaikille - ja  Piipunjuurella.fi -tietokannoista). Kyseessä on kokeilu, jonka tuloksena toivotaan syntyvän ensimmäisen vaiheen luonnos kuosien sijoittumisesta kaupunkitilaan, sekä 3-5 käytännön toteutusta. Tässä vaiheessa on kyseessä noin kuukauden työpanos maalis-huhtikuun aikana. Taiteilijan tulee toimia yhdessä museon henkilökunnan ja mahdollisesti yritysten kanssa. Myös kaupunkilaisia halutaan osallistettavan projektin suunnitteluun tai toteutukseen.

Ota yhteyttä 12.2. mennessä, ja kerro itsestäsi:

Kuka olet ja mitä teet (ansioluettelo ja kuvia töistäsi)

Miksi aiheemme kiinnostaa sinua

Lisätietoja voi kysyä Kati Kivimäeltä p. 040-1816263, kati.kivimaki@forssa.fi

Kaupunkitaide-aloite liittyy Tyykistä tulevaisuuteen-hankkeeseen.  Tyykistä tulevaisuuteen-hanke on saanut rahoitusta maaseuturahastosta Leader-ryhmä LounaPlussa ry:ltä.

Museo etsii kaupunkitaiteilijaa!